Страницы главнаястраница,методичнчна робота, психолого - педагогічний семінар, уроки , творча група

Психолого-педагогічний семінар



Проект
Інноваційна діяльність навчального закладу в умовах компетентнісного підходу до навчально - виховного процесу


Людину нічого не можна навчити , їй тільки можна допомогти знайти це в собі самій.


Галілей.

Актуальність проблеми
   Інноваційна діяльність навчального закладу спрямована на створення інноваційного освітнього середовища.Вирішується ця проблема з використанням інноваційних технологій, головна мета їх впровадження - розвиток   пізнавальної діяльності усіх членів педагогічного процесу.
 Освітній процес  має системну діяльність, яка спрямована на формування життєвих компетентностей: інтелектуальних, соціальних,полікультурних, інформаційних ,комунікативних та саморозвитку особистості.
    Важливим фактором розвитку кожної особистості є вміння       інноваційно мислити, працювати в команді, бути толерантним, визначати практичні напрями діяльності школи.
     Інноваційна діяльність учителя - один із стратегічних напрямів освіти , який базується на положення особистісно     орієнтованого навчання, компетентнісної освіти, перехід до використання дослідницького навчання.
     Управління     інноваційними процесами в школі  спрямоване на подальший розвиток і вдосконалення навчального процесу на принципах співтворчості,       співробітництва.
МЕТА проекту
  • підвищувати рівень професійної компетентності педагогічних працівників школи , фахову майстерність у системі безперервної освіти,
  • впроваджувати інноваційні технології , що базуються          на знаннях і пропонують теоретичні підходи та шляхи апробації інновацій,
проектування , продукування ідей здійснювати    в тісній єдності критичного,проектного , інтерактивного навчання., формувати конкурентноздатну особистість учня.

Завдання проекту 

По - перше , зібрати необхідну інформаційну складову наукових напрацювань з питань формування особистості. Провести  теоретичні дослідження проблеми розвитку особистості
Визначити форми і методи співпраці педагогічного та учнівського колективу , щодо формування інформаційних компетентностей.
Обгрунтувати через наукові твердження сутність інноваційного процесу в школі.
Визначити внутрішні та зовнішні чинники впливу на поліпшення            процесу навчання..
По - друге . інноваційну діяльність навчального закладу здійснювати в процесі вивчення , апробації та впровадження інновацій.
Відстежувати зміни , що відбуваються в освітньому просторі школи
Створити умови для підвищення фахової та професійної майстерності вчителів.

Очікувані результати.

Здійснювати систему моніторингових досліджень рівня навчальних досягнень учнів на рівні          класу , предмету.
Розробити    критерії вивчення творчого потенціалу вчителя школи та обгрунтувати доцільність шляхів його                  подальшого зростання.
Узгодити системну структуру науково - методичних проблем, інновацій                на рівні кожного вчителя , предметної кафедри.

Учасники проекту.

Члени педагогічного колективу : адміністрація школи , вчителі - прикметники, вчителі -          початкових класів , практичний психолог, завід. бібліотекою, педагог - організатор.
Внутрішні ресурси -  комп'ютерні класи , мультимедійні комплекси,програмне забезпечення..
Правові ресурси - нормативно - правові програми , електронні підручники, положення , накази , органів управлінь вищестоящих рівнів.

Науково - методичне забезпечення     проекту

 Впровадження інноваційного режиму роботи колективу , професійної етики                 , що забезпечує           розвиток творчого потенціалу.
Оновлення змісту управлінської діяльності ,   поліпшення якості освіти на основі впровадження проектного , креативного, критичного навчання.
Упровадження положень психології управлінської діяльності , використання моделей , алгоритмів , технологій.


ІНФОРМАЦІЙНО - КОМУНІКАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ

  Зміст
 Вступ……………………………………………………………………………….3


РОЗДІЛ 1 .  ІНФОРМАЦІЙНО  КОМУНІКАТИВНІ  ТЕХНОЛОГІЇ  У   ВИКЛАДАННІ КУРСУ ПРИРОДОЗНАВСТВА
1.1Дослідження ролі інформаційно-комунікаційних технології в навчальному процесі………………………………………………………………………..…6

1.2.Навчально – методичне забезпечення інформаційно -комунікативних      технологій……………………………………………………………………..…...7

1.3.Способи використання інформацыйно – комунікативних технологій…..8


ВСТУП

На одній зі стін древнього монастиря в Англії був запис:
«Бачення без завдань залишається лише мрією.
Завдання без бачення – важка , нудна праця.
Бачення та завдання – це надія  світу»
      Комп’ютерні комунікації сьогодні формують   нове поле інформаційної культури , інформаційний простір  , в яких реалізується діяльність сучасного суспільства. Інформаційний простір  сьогодні  - це нова можливість , що робить навчання актуальним і креативним.
     Сьогодні не можливо уявити  навчальний процес  без використання інформаційно – комунікативних технологій . Саме  сучасні  інформаційні технології зробили можливим доступ кожного до  величезної кількості     різних видів інформації .
Застосування сучасних інформаційно – комунікативних технологій  у навчальній діяльності   - одна  з найбільш стійких тенденцій  діяльності   розвитку освітнього процесу,  і в тому числі , з предметів природничих наук. У системі технологій , які використовуються  в навчальному закладі  , інформаційні технології  відносяться до класу тих  технологій,    що орієнтовані  на особистісні структури  , метою яких є формування  знань , умінь та навичок через  особистісно зорієнтований підхід . Нові технології  навчання на основі інформаційно – комунікативних   технологій дозволяють  інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття  й розуміння     під час  засвоєння значних масивів інформації.
     Інформаційна технологія навчання  розглядається як процес  підготовки та передачі  інформації тому , хто навчається , реалізує процес використання комп’ютерної техніки і програмних засобів. За допомогою використання електронних засобів виникає можливість продемонструвати процеси  або конкретні проблемні ситуації  , що виникають у навчальному процесі на уроці.  Інформатизація освіти - один з головних напрямків процесу інформатизації суспільства. Вона має забезпечити впровадження в практику програмно-педагогічних розробок, спрямованих на інтенсифікацію навчального процесу, реалізацію ідей педагогіки розвитку, вдосконалення форм і методів організації навчання. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій - це основний напрямок розвитку країни на шляху побудови інформаційного суспільства. Сучасні технології забезпечують рівний доступ до знань та інформації.
Об'єкт вивчення  - процес використання інформаційних технологій  на уроках природознавства.
Предмет  вивчення - педагогічні умови використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання учнів.
Мета дослідження -  обґрунтувати  теоретичні  положення та  методику використання  інформаційно-комунікаційних технологій на уроках природознавства.
Завдання - формувати суть поняття – інформаційно – комунікативні   технології;
розкрити роль інформаційно – комунікативних   технологій у вивченні курсу природознавства;
проаналізувати роль інноваційних технологій у підвищенні якості освіти           з предмету;
визначити педагогічні чинники , що забезпечать ефективність використання інформаційно – комунікативних технологій  на уроках  природознавства.
     Для досягнення поставленої мети, вирішення завдань були використані такі теоретичні методи дослідження: аналіз психологічної, педагогічної та методичної літератури, що дало змогу виявити, узагальнити й систематизувати наукові матеріали з проблеми дослідження; моделювання навчальних ситуацій для створення умов ефективного використання інформаційно – комунікативних засобів навчання на уроках природознавства.
Теоретико-методологічну основу дослідження становлять висновки й положення вітчизняних та зарубіжних учених із досліджуваної проблеми; ідеї сучасних концепцій навчання і нових педагогічних технологій.
      Про актуальність   проблеми використання інформаційно – комунікативних технологій на уроках природознавства  свідчить той факт , що цілий ряд нормативних документів      , що регулюють діяльність навчального процесу, акцентують увагу на їх ролі:  Закон « Про освіту», Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті , Державний стандарт базової та повної  середньої освіти , критерії оцінювання навчальних досягнень  учнів у системі загальної середньої освіти , Закон « Про основні засади розвитку інформаційного суспільства 3 2007 – 2015 року та інші документи , що знаходяться на стадії розроблення та прийняття.
 В умовах інформаційного суспільства знаннєве навчання , як провідний чинник  втрачає свій сенс. На думку науковців , методистів комп’ютерні технології включають у свою структуру  інші технології , серед яких технологія розвивального навчання, диференційованого, проектного,  особистісно зорієнтованого навчання, які підвищують ефективність освітнього процесу , посилюють мотивацію навчання учнів. Відомий Я.Коменський писав  у своїй праці «Велика дидактика»  «… Усе , що тільки можна давати для сприймання почуттям , саме : видиме  - для сприймання зором, чутне – слухом , запахи – нюхом, доступне дотику- через дотик.  Якщо будь – які предмети можна сприйняти кількома почуттями, нехай вони відразу сприймаються кількома почуттями…».  Відповідно найбільш ефективно на учня діє та інформація , яка впливає на декілька видів почуттів , вона засвоюється краще і швидше  , чим  більше  видів сприймання активізовано.   В умовах модернізації освіти проблема ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій  у супроводі викладанні шкільних дисциплін представляється вельми актуальною і виділяється в якості одного з пріоритетів.Найбільш важливими відмінними рисами інформаційно-комунікаційних технологій є: безперервне і випереджаюча освіта, її фундаментальність, спрямованість на особистісне орієнтування навчання і розвиток творчих здібностей учнів, широке і постійне застосування інформаційних і комунікаційних технологій в освітньому процесі.Саме інформаційні технології, будучи універсальними засобами навчання, дозволяють не тільки формувати в учнів знання, вміння та навички, але й розвивати особистість дитини, задовольняти його пізнавальні інтереси.

РОЗДІЛ 1 .  ІНФОРМАЦІЙНО  КОМУНІКАТИВНІ  ТЕХНОЛОГІЇ  У   ВИКЛАДАННІ КУРСУ ПРИРОДОЗНАВСТВА
1.1.Дослідження ролі інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі
    Інформаційно-комунікаційні технології (Information and Communication Technologies, IКT) - це сукупність методів, виробничих процесів та програмно-технічних засобів, об'єднаних у технологічний ланцюжок, що забезпечує виконання інформаційних процесів з метою підвищення їхньої надійності та оперативності і зниження трудомісткості ходу використання інформаційного ресурсу.  
Нині помітно зросла кількість досліджень, предметом яких стало використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі.Цій темі в Україні присвячені дослідження таких науковців, як В.Ю. Биков, Я.В. Булахова, О.М. Бондаренко, В.Ф. Заболотний, Г.О. Козлакова, О.А. Міщенко, О.П. Пінчук, О.В. Шестопал та інші
 Теоретичну основу дослідження склали роботи з питань сучасних педагогічних технологій (О. Пометун, Л. Пироженко, Л. Масол, Л. Аристова). Дослідження вчених і педагогів-практиків (Л. Масол, І. Красильникова, І. Гудчина, Р. Петеліна, С. Полозова, В. Едігей, В. Скворцова) переконливо свідчать про те, що використання інформаційно-комунікаційних технологій  під час навчально-виховного процесу має такі основні переваги: здійснюється диференціація навчального процесу; розширюється контроль за навчальною діяльністю учнів і забезпечується на цій основі зворотний зв'язок; створюються умови для підвищення рівня зацікавленості учнів у навчальній діяльності завдяки внесенню елементів новизни.
   Увагу дослідників привертають різні аспекти впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес.. Л. Карташова вважає, що застосування вчителем інформаційно-комунікаційних технологій в процесі навчання  дозволяє ефективно та доступно визначити новизну навчального матеріалу; продемонструвати  міжпредметні звязкий; навести приклади практичного застосування знань  та  впровадження проблемного та евристичного навчання. Н. Олійник пише, що використання ІКТ в процесі професійної підготовки сучасного вчителя повинно бути комплексним та інтегрованим, охоплювати весь курс навчання та здійснюватись під час викладання різних предметів .
На думку Зайцевої С. А. в даний час прийнято виділяти  основні напрямки впровадження комп'ютерної техніки в освіті:
використання комп'ютерної техніки як засобу навчання,  що підвищує його якість і ефективність;  використання комп'ютерних технологій як інструментів навчання, пізнання себе і дійсності; використання  нових інформаційних технологій як засобу творчого розвитку учня; використання комп'ютерної техніки в якості засобів автоматизації процесів контролю, корекції, тестування і психодіагностики; використання засобів сучасних інформаційних технологій для організації інтелектуального дозвілля.
1.2. Навчально-методичне забезпечення  використання інформаційно-комунікативних технологій
    Аналіз проблеми використання інформаційно-комунікаційних технологій  в навчально-виховному процесі засвідчує, що перехід до комп'ютерно-орієнтованих технологій навчання, створення умов для їх розробки, апробації та впровадження, раціональне поєднання новітніх засобів навчання з традиційними - складна педагогічна задача, що потребує вирішення цілого комплексу психолого-педагогічних, організаційних, навчально-методичних, матеріально-технічних та інших питань. А серед них - розробка відповідного навчально-методичного забезпечення для використання інформаційно-пошукових систем, гіпермедійних, мультимедійних, телекомунікаційних та мережевих технологій; формування інформаційної культури викладачів та студентів, їх підготовка до практичного використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій у своїй професійній діяльності. Основні аспекти інформаційно-комунікаційної культури особистості спрямовані на формування системи понять і термінів, практичних вмінь і навичок у галузі комп'ютерно-інформаційних технологій, базових знань про загальні принципи застосування інформаційно-комунікаційних технологій , формування культури творчої діяльності, розвиток творчих здібностей, пізнавальної та творчої активності, формування індивідуального стилю творчої діяльності  У психологічних дослідженнях зазначається, що інформаційно-комунікаційних технологій  впливають на формування теоретичного, творчого та рефлексивного мислення учнів. Образність відображення тих чи інших явищ і процесів в пам'яті учня, збагачує сприйняття навчального матеріалу, сприяє його науковому розумінню. Головною метою впровадження інформаційно-комунікаційних технологій супроводу освітнього процесу має стати поява нових видів навчальної діяльності, характерних саме для сучасної інформаційної середовища.
У сучасній педагогічній літературі  розглядається декілька класифікацій                                                                                                                                                                                                                                                                              програмних засобів  навчального призначення . Найбільш  поширена є класифікація за методичним спрямуванням ( Рис . 1. 2.1.)
 Рис.1.2.1 . Класифікація програмних засобів  навчального призначення .
       Програмних засобів подібного призначення  є досить багато. Вони можуть відрізнятися  інтерфейсом, спектром утиліт , платформами, але їх об’єднує можливість підтримки процесу навчання. До ссновних функцій  таких програм  можна віднести:
можливість підтримки пояснення нового матеріалу; організація контролю навчальних досягнень.

1.3.     Способи використання інформаційно – комунікативних технологій.
Інформаційно  – комунікативні технології об’єднують Інтернет – технології, мультимедійні програмні засоби, офісне та спеціалізоване програмне забезпечення, електронні посібники та підручники , системи дистанційного навчання . До основних функцій таких програм відносяться :       можливості підтримки сприйняття і осмислення      навчального матеріалу; організація     контролю навчальних досягнень учнів.
Інформаційні технології розвиваються дуже динамічно , так само       дуже динамічно повинна розвиватися методика їх використання  в навчальному процесі .
       Використання інформаційних технологій відбувається різними способами, відповідно до потреб  типу уроку , теми та наявного матеріалу. Ці потреби можливо класифікувати за такими критеріями:
Ø  використання інформаційно – комунікативних технологій як у фронтальній так і у груповій роботі на уроках природознавства;
Ø  переважно фронтальні форми роботи;
Ø  використання  електронних підручників , як засобу навчання; 
Ø  використання окремих  типів файлів ( зображення ,відео, аудіо. анімації) з електронних засобів навчального призначення під час занять;
Ø  створення власних засобів навчання на уроках природознавства через інтеграцію  різних об’єктів в один формат – презентації веb- сторінки , конструктор занять.
Ø  застосування інформаційно-комунікаційних технологій під час здійснення        проективного, дослідницького навчання  під час  захисту міні – проектів , дослідницьких практикумів;
Ø  застосування мультимедійних засобів навчання на уроках;

Ø  створення електронних бібліотек, медіа тек електронних засобів навчання          на уроках природознавства .


      Хмарні технології в освіті
План проведення засідання психолого - педагогічного семінару.
1.Хмарні технології - позитивні сторони.
2.Хмарні сховища та їх    функції
3.Використання хмарних технологій в навчальному процесі.
4. Практичне заняття. Створення блогів.

.
Публікація.
Останні роки все більшої популярності набувають так звані хмарні технології або хмарні обчислення (Cloud computing). Цей термін став вживатися в світі інформаційних технологій з 2008року. Першою людиною, який виголосив словосполучення «cloud computing» був Ерік Шмідт -генеральний директор компанії Google.
                           
       Хмарні технології — це технологія, яка надає користувачам Інтернету доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервіса,тобто якщо, є підключення до Інтернету то можна виконувати складні обчислення, опрацьовувати дані використовуючи потужності віддаленого сервера.
Позитивні сторони технології

Технологія  економічна і доцільна  , не потребує значних ресурсів,  пристрою ( планшет, смартфон ,нетбук або комп’ютер), але потребує  доступу до інтернету.

        Технологія хмарних обчислень і реалізована на її основі освітня платформа дозволяють максимально ефективно використовувати наявні програмно-апаратні ресурси школи,  а
школярі дістають можливість застосовувати на практиці найсучасніші комп'ютерні технологі

    Схема 1..Основні переваги     хмарних технологій .

 Теоретичні положення

        Хмарні технології (cloud computing) являють собою вільний спосіб доступу до зовнішніх обчислювальних інформаційних ресурсів у вигляді серверів, що надаються за допомогою мережі Інтернет.
Рис1. Інформаційні ресурси.

        Уперше термін був використаний у даному контексті в 1997 році на лекції Рамнат Челлаппа (Ramnath Chellappa), де він визначив його як нову "обчислювальну парадигму, при якій межі обчислювальних елементів залежатимуть від економічної доцільності, а не тільки від технічних обмежень".
 Перша хмарна  технологія, приписується компанії Salesforce.com, заснованої в 1999 році. Вона надала доступ до свого додатку через сайт за принципом – програмне забезпечення як сервіс (Software as a Service [SaaS]).
Наступним кроком стала розробка хмарного веб-сервісу компанією Amazon у 2002 році, потім у 2006 році компанія Google почала впроваджувати сервіси під назвою «Google Apps» та платформи як сервіси під назвою «Google App Engine».

Структура технології

Сloud сommunity (хмара спільноти) — вид інфраструктури, призначений для використання спільнотою споживачів, які мають спільну мету і завдання.
Ø Хмара спільноти може перебувати у спільній власності, управлінні й експлуатації організацій або співтовариств.
Ø  Хмара спільноти  підготовлена винятково для використання конкретною спільнотою або об’єднанням вчителів (учнів). Наприклад, методичні об’єднання вчителів-предметників, учасники яких об’єднані спільною  проблемою.  Створена хмара може належати органам управління  освіти району або адміністрації школи.
Рublic cloud (публічна хмара) — інфраструктура, призначена для вільного використання широкою публікою.
Ø Публічна хмара може перебувати у власності, управлінні та експлуатації комерційних, наукових та урядових організацій (або будьякої їх комбінації).
Ø Публічна хмара може перебувати у власності постачальника послуг компанії Майкрософт.
Приклад широкого, відкритого використання -  всесвітня мережа вчителів «Партнерство у навчанні
   Private cloud (приватна хмара) — інфраструктура, призначена для використання однією організацією, що включає кілька споживачів (наприклад, адміністрація школи , вчителі , учні).
Ø Приватна хмара може перебувати у власності, управлінні й експлуатації як самої організації, так і постачальника послуг.
Ø Приватна хмара, хмарна інфраструктура, що розробляється винятково для використання однією школою, містить безліч споживачів керівники кафедр, предметних гуртків. Вона може належати, адміністрації школи, управління освіти або комбінації з них.
Нybrid cloud (гібридна хмара) — це комбінація з двох або більше різних хмарних інфраструктур (приватних, публічних), що залишаються унікальними об’єктами, але пов’язаними між собою стандартизованими або приватними технологіями .
Ø Гібридна хмара забезпечує  використання сумісних мов програмування, бібліотек, служб та засобів від інших джерел.
Види діяльності, які підтримуються у хмарі: комунікація, колаборація, кооперація.
Хмарні технології — це технології, які надають користувачам Інтернету доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання
Комунікація — це процес обміну інформацією (фактами, ідеями, поглядами, емоціями тощо) між двома або більше особами.                                        Колаборація — процес спільної діяльності, наприклад в інтелектуальній сфері, двох і більше осіб або організацій для досягнення спільних цілей, за якого відбувається обмін знаннями, навчання і досягнення згоди.
Кооперація (лат. cooperatio) — співробітництво, взаємозв’язок педпрацівників у процесі  їх діяльності.
Хмарні технології — це технології, які надають користувачам Інтернету доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервіса.
Для того, щоб завантажити файл, наприклад, текстовий документ з форматуванням, на файлообмінник з метою подальшого його відправлення деякій кількості користувачів для рецензування та ознайомлення, підходять в тій чи іншій мірі всі чотири хмарні сервіси. Тим не менш, в кожному випадку присутні свої особливості.
Для роботи з файлами від Microsoft доведеться встановити в браузер   доповнення Silverlight,

лення, підходять в тій чи іншій мірі всі чотири хмарні сервіси. Тим не менш, в кожному випадку присутні свої особливості.

  Документи для будь-якого з файлів, що знаходиться на Windows Live SkyDrive, можна запустити відповідний додаток у складі
настільної версії офісного пакету. можна редагувати, а також друкувати з браузера
 Сервіси від Adobe і Google мають зручний інтерфейс користувача . Google же відрізняється де-факто безкоштовністю сервісу і підтримкою безлічі мов, у тому числі і української, але слабким опрацюванням в області сумісності форматів .
    Упровадження у навчально-виховний процес віртуальних технологій навчання й управління, а саме «віртуальної учительської», «віртуального методичного кабінету», «віртуального класу», «віртуального документообігу», організації самостійної роботи учнів і факультативного навчання.
Ø Google ArtProject - інтерактивно-представлені популярні музеї світу,
Ø Google Docs - онлайновий офіс,
Ø Google Maps - набір карт,
Ø Google Sites - безкоштовний хостинг, який використовує вікі-технологію,
Ø Google Translate - перекладач,
Ø YouTube - відеохостинг.
Ø Google Диск - єдиний простір для зберігання файлів і роботи з ними.
Диск Google надає доступ до документів Google, набору інструментів для редагування, які дозволяють поліпшити спільну роботу – можна миттєво створювати нові документи, таблиці та презентації, працювати одночасно з іншими користувачами над одним документом і переглядати зміни, які вносяться в режимі реального часу.

рис 3.Доступ до Диску Googlе
Завдяки використанню Диску Google можна зберігати файли, ділитися ними з іншими користувачами, синхронізувати файли з різних пристроїв. Цей сервіс підтримує близько 30 форматів файлів і документів для синхронізації і зберігання.
Пакет програм Microsoft Learning Suite, доступний на міжнародному порталі «Партнерство в навчанні» (http://www.pil-network.com),
      Пакет містить корисні програми для створення відео, обробки зображень, розміщення даних у Інтернет та ін., спеціальні налаштування для окремих предметів (хімія, математика), а також інструкції з використання цих додатків. Для зручності роботи продукти розбиті на 4 категорії: творчість, спільна робота, проведення досліджень, навчання, а під час завантаження пакету на комп’ютер користувач може вибрати як розширений (набір програм для педагога), так і полегшений (набір про- грам для учня) варіант Learning Suite [2]. По суті, SkyDrive – це проста платформа для організації самостійної і індивідуальної роботи із учнями. Великою перевагою цієї платформи є універсальність розміщувати файлів (Word, Excel, Powerpoint, графічні, бінарні файли, архіви: немає необхідності використовувати HTML- редактори з обмеженими можливостями). Можливості сервісу SkyDrive істотно розширилися з виходом в квітні 2012 р. додатка, що дозволяє автоматично синхронізувати файли в хмарному сховищі з файлами у виділеній папці на локальному комп’тері. Таким чином, вирішується проблема спільної роботи великої кіль- кості користувачів над спільними документами.

Рис.4.         Хмарний сервіс .Створення єдиного інформаційного простору забезпечує
хмарний сервіс Office 365, базовий тарифний план якого доступний для освітніх установ безкоштовно, вже використовується в багатьох українських дитячих садках, школах і університетах — усього відкрито понад 237 тис. облікових записів
 Служба Office 365 пропонує знайомі класичні програми Microsoft Office та хмарні сервіси, зокрема пошту корпоративного рівня, спільні календарі, миттєві повідомлення, портал для зберігання та одночасної роботи з документами та відео-конференції в HD якості.                                                                                                               
Довідкова інформація
Ø.Диск безплатно представляє 10 ГБ, які можна безкоштовно збільшувати до 20 ГБ (також, тимчасово, можна скористатися ще більшим обємом диску).
Ø Google Диск представляє 15 ГБ (разом з поштою) місця на своєму диску.
Ø Microsoft SkyDrive – 7 ГБ.
Ø Dropbox – 2 ГБ (безкоштовно можна збільшувати до 16 ГБ).
Ø Mega – представляє безкоштовно 50 ГБ дискового простору.
Ø  eDisk – це доступне з будь-якої точки Землі персональне сховище файлів. В цьому сховищі можна зберігати до 4 ГБайт інформації (близько 40 000 документів).
Використання мережі Інтернет в педагогічній діяльності:
Ø спільні сховища закладок – засоби для зберігання посилань на веб-сторінки, які користувач регулярно відвідує (http://bobrdobr.ru, http://moemesto.ru, http://memori.qip.ru);
Ø  сервіси для зберігання мультимедійних ресурсів – засоби, які дозволяють безкоштовно зберігати, класифікувати, обмінюватися цифровими фотографіями, аудіо- і відео-файлами, текстовими документами, презентаціями (http://flikr.com, http://flamber.ru)
Ø  мережеві щоденники (блоги) – сервіси, що надють можливість будь-якому користувачеві вести особистий щоденник, web-сайт, web- оглядач (http://www.livejornal.ru, http://blogs.ru, http://www.blogger.com);
Ø  вікі – інформаційна технологія побудови web-сайту, що дозволяє користувачам самостійно через веб-інтерфейс активно включитися в процес редагуванні його контенту – виправлення помилок, додавання нових матеріалів (http://wikipedia.org, http://eduwiki.uran.net.ua);
Ø  геосервіси – сервіси, які дозволяють знаходити, відзначати, коментувати, забезпечувати фотографіями різні об’єкти на зображенні земної кулі, використовувати дані отримані з навколоземних супутників (http://maps.google.com, http://wikimapia.org);
Ø  сервіси інформаційно-пошукових систем – автоматизовані системи з власним веб-інтерфейсом, призначені для формування і зберігання різних даних, пошуку і надання за запитами користувачів необхідних їм релевантних даних (http://www.google.com, http://www.yandex.ru);
Ø  карти знань – сервіси, призначені для зображення процесу загального системного мислення за допомогою схем (http://letopisi.ru, http://bubbl.us, http://Spiderscribe.net
Ø  твіттер – інформаційна система, що забезпечує для користувачів можливість відправляти і отримувати невеликі текстові повідомлення http://twitter.com
Ø Платформа як послуга (від англ. PaaS – Platform as a service). Модель надання платформи як сервісу передбачає можливість оренди платформи для розробки і розгортання додатків і  призначений для розробників програмного забезпечення. Прикладами платформи як сервіс може служити Force.com, Microsoft Azure, Google App Engine, Cloud Foundry, Oracle PaaS Platform.
Ø Інфраструктура як послуга (від англ. IaaS - Infrastructure as a Service). Модель надання інфраструктури як сервісу передбачає можливість оренди апаратних ресурсів - серверів, пристроїв зберігання даних, мережного обладнання. Модель IaaS дозволяє споживачеві формулювати потребу у ресурсах: кількість процесорів, оперативної пам'яті, дискового простору, мережних комунікацій та базового програмного забезпечення.
 Ø Google Apps Education Edition – безкоштовний пакет для навчальних закладів, що включає всі можливості повного професійного пакета. Інструменти Google Apps підтримуються багатьма пристроями, тому є досить доступними й універсальними технологіями для роботи в освітньому середовищі.
Упровадження у навчально-виховний процес віртуальних технологій навчання й управління, а саме «віртуальної учительської», «віртуального методичного кабінету», «віртуального класу», «вірту ального документообігу», організації самостійної роботи учнів і факультативного навчання.
          Хмарне сховище даних – он-лайн сховище, в якому дані зберігаються на численних, розподілених в мережі серверах, що надаються в користування педагогічним працівникам та учням, в основному третьою стороною (провайдером). Дані зберігаються і опрацьовуються, з точки зору педагога, на одному великому віртуальному сервері.
       Чотири основні сховища
   Таблиця !. Порівняння хмарних сховищ
OneDrive
Apple
iCloud
Google
Drive
DropBox
Посилання
icloud.com 
dropbox.com
Розмір сховища (безкоштовно)
25 Гбайт
5 Гбайт
5 Гбайт
2 Гбайт
Максимальний об’єм, Гбайт
100
50
16 ТБ
1ТБ
Використання пам’яті (завантаження файлу, МБ)
9
53
53
Час завантаження файлу (с)
104
100
132
Термін зберігання даних
необмеж.
30 днів
необмеж.
необмеж.
Пряме посилання
на скачування даних
ні
ні
так
так
Стаціонарні
версії
Windows,
Mac OS
Mac OS
Windows,
Mac OS
Windows,
Mac OS,
Linux
Мобільні
версії
IPad,
Windows Phone
Android,
Інтернет
IPad
IPad,
Android,
Інтернет
IPad,
Windows
Phone,
Android,
Доступ через інтернет
так
ні
так
так
Віддалений доступ
так
так
ні
ні
Робота з офісними застосунками на комп’ютерах з Мас, Windows, Інтернет
так
ні
ні
ні
Одночасне редагування даних в Інтернеті
так
ні
так
ні
Відслідковування версій відредагованих даних
так
ні
так
так
Безкоштовні за стосунки для створення нотаток на телефоні
так
так
ні
ні
Слайд–шоу в інтернеті
так
так
окремі застосунки
так
Слайд–шоу електронною поштою
так
ні
окремі застосунки
ні
Публікації у соцмежах (Facebook s Twitter)
так
ні
ні
так
Відображення геотегів
так
так
окремі застосунки
ні
Надання сумісного доступу будь–кому
так
ні
так
так
Підтримка провайдерами навчальних закладів України
постійно
 проект «Відкритий світ»
ні
ні

 Основні служби системи Google для освітніх закладів. Gmail.             Це служба, за допомогою якої можна організувати елект- ронні поштові скриньки місткістю до 25 ГБ для кожного облікового запису користувача .Дана служба включає інстру- менти пошуку, за допомогою яких користувачі можуть швидко знаходити дані, а також інструменти обміну миттєвими повідомленнями та інструменти календаря, вбудовані безпосередньо в інтерфейс програми електронної пошти.
Google Talk.     За допомогою цієї служби користувачі можуть у будь-який час безкоштовно телефонувати та надсилати миттєві повідомлення  друзям і знайомим у будь-яку точку світу. Крім того, в дану службу включені послуги обміну файлами, голосової пошти та відеочату.
Календар Google. Користувачі календаря Google можуть упоряд- ковувати свій розклад, обмінюватися даними про події та зустрічі, а також усіма даними календарів з іншими календарями. Крім того організація може публікувати календарі та події в глобальній або локальній мережі.
Документи (Диск) Google. За допомогою даної служби користу- вачі можуть створювати документи, таблиці та презентації, співпрацюючи з іншими користувачами в реальному часі безпосередньо у вікні web-браузера.
 Web-сайти Google. За допомогою цієї служби (інструменту) мо- жна створювати сторінки (сайти) типу «що бачиш, те й отримуєш», що дає змогу швидко та легко створювати та публікувати web-сайти на серверах системи Google у своєму домені. Остання служба має властивості CMS, за допомогою якої можна створювати сайти, не знаючи мови HTML.
    е–записничок (OneNote); дає змогу користувачам легко впорядковувати свою роботу та отримувати до неї повсюдний доступ. Він має такий же принцип дії, як і фізичний записник,  але OneNote може вміщати на потрібній сторінці всі види цифрових файлів, зокрема зображення, документи, аудіофайли
―    структуроване сховище навчально–методичних матеріалів (OneDrive) це безкоштовне он-лайнове сховище (особисте або корпоративне), яке надається разом з обліковим записом Microsoft. Службу OneDrive можна використовувати, для зберігання різноманітних документів, відео-фрагментів, фотографій та інших файлів у хмарі, надавати до них спільний доступ колегам, однокласникам і навіть співпрацювати над вмістом з іншими; 
―    програмне забезпечення (Office) це програмне забезпечення для розробки і використання навчально–методичних матеріалів та підтримки документообігу. У хмарі можна створювати папки, скористатися текстовим редактором (Word), табличним процесором (Excel), редактором презентацій (PowerPoint), редактором опитувальників (форми Excel).
―    конструктор сайтів (SharePoint) це перш за все платформа для створення веб-застосунків і може бути використана для розв’язання багатьох педагогічних завдань..
За допомогою Share Point навчальні заклади можуть:
―    організувати віддалену роботу як вчителів, так і учнів;
    cтворити он–лайн майданчик для обміну досвідом і знаннями;
    розвивати і зберігати базу знань навчального закладу;
    автоматизувати документообіг;
    полегшити життя вчителів за допомогою формування бази електронних шаблонів документів;
    управляти проектами, розвитком обдарованих учнів;
    проводити дистанційне навчання для учнів, які за тривалою хворобою не відвідують школу.
Призначення сайтів, побудованих на  SharePoint може бути різним:
    корпоративний портал новин, відображення новин освітнього закладу, вакансій, різноманітна інформація про склад керівництва, структуру закладу, стратегію розвитку, сервіси (різноманітні довідники, фото та відео галереї, методичне та дидактичне забезпечення);
    центр документів, структуроване зберігання й управління життєвим циклом документів навчального закладу
(Lync); ―    система відеоконференці
 Нелінійна інтерактивна презентація. 
         Загальною перевагою для всіх користувачів хмарних технологій є те, що отримати доступ до «хмари» можна не лише з ПК чи ноутбука, але також з нетбука, смартфона, планшета, тому що головною вимогою для доступу є наявність Інтернету, а для роботи програмного забезпечення «хмари» використовуються потужності віддаленого серверу.
         Коли набрид стандартний PowerPoint, як щодо створення більш оригінальної презентації? Тоді Вам на онлайн-сервіс Prezi . Тут Вам не доведеться створювати окремі слайди з традиційним «перелистуванням». Презентація в Prezi виглядає єдиним великим полотном, інтерактивним полем, кожен з елементів якого може бути наближений і акцентований в потрібну Вам мить. Така презентація виглядає нестандартно.
 Інфографіка.
 Це візуальне відображення даних, призначене для швидкого сприйняття. Адепти інфографічного способу відображення інформації давно зрозуміли просту істину: люди не хочуть витрачати багато часу і сил на нові знання. І єдиний спосіб полегшити їм завдання: добре структурувати інформацію та дуже лаконічно її представити.
 Інфографіка — це діаграми, схеми, графіки, карти. І виникли вони аж ніяк не в XXI ст. Просто зараз існує більше інструментів для створення привабливої інфографіки.

 1. Piktochart - www.piktochart.com
2. Сreately - www.creately.com 
:3. Infogr.am - www.infogr.am
4. Visual.ly - www.visual.ly

Засідання психолого - педагогічного семінару

Технологія
Продуктивне навчання
Сучасна наука — це дочка подиву і цікавості, що завжди є її прихованими рушійними силами.
Луї де Броль  

Інформаційний матеріал
Продуктивне навчання, як один з видів інноваційної педагогічної діяльності, дає змогу сучасній школі, вчителю не тільки здобувати глибші знання, а, головне, виконувати високу освітню місію: навчити дітей вчитися з задоволенням. 
Продуктивне навчання— це процес створення учнем і вчителем певного продукту, процес набуття життєвих компетентностей. Які забезпечують самовизначення та особистісний розвиток. Воно передбачає навчання дітей у ситуаціях, максимально наближених до реального життя, коли матеріал не повідомляється вчителем, а знання здобуваються в процесі певних практичних прийомів.
 Головні принципи продуктивної освіти:
· Служіння дитині.
· Демократизація.
· Гуманізація.
· Національний характер.
· Вільний вибір.
· Самоосвіта.
· Індивідуальність.
·  Результативність.
Упровадження технології в навчально-виховний процес  забезпечує:
· Набуття учнями ще до закінчення школи прикладного досвіду практичної роботи;
· Погляд на систему знань через призму практичного досвіду;
·Визначення і фіксацію мети поведінки та дій, що ведуть до підвищення життєвої компетентності;
· Розвиток упевненості та відповідальності, здібностей міжособистісного спілкування;
· Набуття творчої самостійності та здатності ефективно включатися в оточення людей;
· Набуття мотивації для вдосконалення комунікативних навичок;
· Набуття цінних професійних та ділових контактів у сфері, яка може згодом стати корисною для роботи. 
 Можливості продуктивного навчання по формуванню різних груп компетентностей дуже великі.
ПрПроцедурна компетентність реалізується  в процесі вирішення типових завданнь  шляхом: використання на практиці алгоритмів, знаходженням критеріїв  для дослідження проблеми.
Існує доцільність використанням різних інформаційних джерел для пошуку процедур розв’язувань  проблем  (підручник, довідник, Інтернет-ресурси).

Дослідницька компетентність - формується в процесі дослідження практичних та прикладних  проблем.:Формулювання проблемних  завдань;побудови аналітичних моделей відбувається
спираючись на відомі методи (індукція, аналогія узагальнення), а також на власний дослід досліджень;та інтерпретування результатів, отриманих  формальними методами; відповідно систематизації отриманих результатів, дослідження межі їх справедливості , установлення зв’язків з попередніми результатами, знаходження аналогії в інших розділах навчального матеріалу .                
Технологічна компетентність-забезпечує можливості оцінювати похибки при використанні наближених обчислень;будувати комп’ютерні моделі для предметної області задачі з метою їх евристичного, наближеного або точного розв’язання;  створення  міні – проекти.
 Соціальна компетентність формується в ході вибору завдань, які передбачають самостійний пошук їх розв'язання; надання можливості обрання варіанту завдання чи шляху його розв’язання; самооцінкою та взаємооцінкою роботи учнями; Залучення  до роботи в групах з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
 Інформаційна компетентність — це діяльність щодо:
· Залучення додаткової інформації в процесі викладання  навчальних предметів;
· Використання та складання схем, таблиць, планів, опорних конспектів;
· Використання мережі Інтернет в навчальному процесі.
 Комунікативна компетентність реалізуеться шляхом стимулювання уміння учнів висловлювати свою думку; розвитком уміння вести навчальний діалог; формування вміння формулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її результатами.
Компетентність самоосвіти і саморозвитку досягається: написанням рефератів, складанням проектів;залученням до написання дослідницьких робіт МАН;використанням випереджаючих завдань;проведенням інтелектуальних засідань, предметних тижнів.
Напрями набуття полікультурної компетентності: використання інформації з історії походження предметів та проблем , ідей , понять; розв'язування завдань історико-культурного змісту;наголошення на внесок у розвиток  різних напрямів  української науки, виховання на прикладах життєвого і творчого шляху видатних  науковців.
Компетентність продуктивної творчої діяльності формується на уроках і в позаурочний час шляхом:
· Забезпечення високого наукового рівня викладання навчальних предметів;
· Створення проблемних ситуацій на основі сучасного життя;
· Розв’язування завдань різними способами;
· Складання учнями прикладних задач, кросвордів, тестів , творів;
 Залучення до участі в конкурсах, олімпіадах, 
На сторінках    педагогічної преси в дослідженнях науковців запропоновані методи впровадження продуктивного навчання , що апробуються    в навчальному закладі та використовуються в практичній діяльності

Немає коментарів:

Дописати коментар